Penger og makt

Som du kanskje har fått med deg så henger trusselen om å miste statsstøtten over nakken på mange av de frivillige kristne organisasjonene nbuf inkludert. LES HER eller HER. Når jeg ser hva det frivillige arbeidet rettet mot barn og unge betyr så mange steder, og for så mange. Når jeg ser noen som jobber så mye ulønnet mot mobbing og mot diskriminering av alle typer. Når jeg ser hvor fokusert de kristne organisasjonene er på å tilføre hver enkelt en opplevelse av selvverd og aksept. Når jeg tenker på hva statstøtte ellers brukes på, så fremstår det hele så utrolig urettferdig og inkonsekvent.

Samtidig vet jeg jo at det er så enormt mange fler i verden som lider en langt større urett, og lurer på hvorfor jeg så skjelden hever stemmen på deres vegne.

One thought on “Penger og makt

Leave a Reply

