Høst betyr arbeid

Det er kanskje ikke studiene i seg selv som stresser meg mest, men samme med alt det andre er min horisont langt fra ryddig og overkommelig for tiden. Spørsmålet er bare om det går an å leve slik, uten å bli anspent i kropp og skuldre og uten å virke stresset. Går det an å oppleve fred midt i en hverdag som krever litt mer enn en kan gi? 

Fred etterlater jeg dere. Min fred gir jeg dere, ikke den fred som verden gir. La ikke hjertet bli grepet av angst og motløshet. (Joh 14.27)

Kanskje dette er et ord jeg burde ta på alvår for tiden…

Leave a Reply

